کد خبر: ۲۴۵۶
در گفتگو با مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری مطرح شد؛

۹۰ درصد جوایز بین المللی تجسمی، متعلق به «بانوان» است  

مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری گفت: این خانمی که همیشه داد از عدم مشارکت بانوان در کشور می‌زند، چشمانش را باز کند و ببیند که موفقیت‌های «بانوان هنرمند ایرانی» به برکت انقلاب اسلامی بوده است.  
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

۹۰ درصد جوایز بین المللی تجسمی، متعلق به «بانوان» است به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به انتخاب چهره هنر انقلاب، این انتخاب را در روند توسعه هنر انقلاب اسلامی تاثیرگذار دانست واظهار داشت: معتقدم چهره هنر انقلاب اسلامی، باید دارای چندین ویژگی مهم باشد یعنی در حوزه کاری خود «جریان ساز وموثر» باشد به گونه‌ای که بتواند درطول سال درتعامل با دیگران «مباحث هنری» را مطرح کند و علاوه بر آن دائماً دیده شود و فعالیت‌های هنریش استمرار داشته باشد.

به گفته شجاعی طباطبایی که خودش در سال ۹۵ به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی انتخاب شده است، یکی از مباحث جدی در مورد چهره هنر انقلاب  این است که هنرمند همواره در مسیر اشاعه فرهنگ انقلابی باشد.

وی ادامه داد: حوزه هنری به عنوان متولی انتخاب «چهره هنر انقلاب سال»؛ باید فضایی را ایجاد کند تا هنرمندان بتوانند بهترین آثار خویش  را به جامعه عرضه کنند و نباید اینگونه باشد که خود شخص به تنهایی وارد میدان شود ،بلکه باید از سوی تمامی دستگاه‌های فرهنگی حمایت شوند.

برگزاری مسابقه‌ای با موضوع فلسطین

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری همچنین از برگزاری مسابقه‌ای توسط مراکز مردم نهاد در مورد فلسطین خبرداد و گفت: امسال هم پیگیر برگزاری مسابقه‌ای در مورد فلسطین با موضوع دولت‌های سازشگر با رژیم صهیونیستی و روز نکبت - روز تلخ تأسیس رژیم جعلی اسرائیل – هستیم.

راه اندازی سایت دو زبانه تجسمی حوزه هنری

وی از راه‌اندازی سایت تجسمی حوزه هنری به دو زبان لاتین و فارسی خبر داد و یادآور شد: البته ما پیش‌ازاین نیز سایت ایران کارتون را راه‌اندازی کرده بودیم که سه بار در دنیا به‌عنوان سایت تخصصی کارتون و کاریکاتور اول شد و امیدواریم که سایت تجسمی حوزه هنری هم به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

«هنرمندان استانی» افتخار حوزه هنری 

مسعود شجاعی طباطبایی با اشاره به فعالیت‌های تأثیرگذار و مستمر هنرمندان استانی حوزه هنری از این هنرمندان به‌عنوان بهترین سرمایه‌های هنری کشور یاد کرد و افزود: ما هر چه داریم مربوط به فعالیت‌های هنرمندان استان‌های حوزه هنری است به‌عنوان مثال بهترین‌های ما در حوزه کارتون و کاریکاتور مربوط به هنرمندان جوان شهرستان‌ها است که عمده آنان نیز «بانوان هنرمند» هستند و البته این موفقیت‌ها به خاطر این است که حوزه هنری قریب چهل سالی است که در حوزه کارتون و کاریکاتور فعال بوده و این موفقیت‌ها ثمره همین تلاش‌ها بوده است.

 رسانه های معاند، موفقیت‌های بانوان ایرانی را ببینند 

این هنرمند کاریکاتوریست معتقد است در حالی این موفقیت‌ها از سوی بانوان هنرمند کشورمان کسب می‌شود که همواره شاهد سم‌پاشی رسانه‌های خارجی در مورد عدم مشارکت بانوان هنرمند در ایران هستیم.

وی تأکید کرد: معاندان و از جمله خانمی که همیشه داد از عدم مشارکت بانوان در کشور می‌زند چشمانشان را باز کنند و ببینند که موفقیت‌های بانوان هنرمند ایرانی به برکت انقلاب اسلامی بوده است؛ هرچند که ما بی‌توجه به سم‌پاشی‌های رسانه‌های خارجی، فعالیت‌های هنری خودمان را ادامه خواهیم داد.

۹۰ درصد از جوایز کسب‌شده در حوزه تجسمی، متعلق به بانوان است 

به گفته مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری؛ ۹۰ درصد از جوایز کسب‌شده در حوزه تجسمی و کارتون و کاریکاتور متعلق به بانوان هنرمند ایرانی است که با توانایی و استعداد‌های درخشان خود و به برکت انقلاب اسلامی توانسته‌اند بزرگ‌ترین جشنواره‌های دنیا را تسخیر کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار